2020 yılının sonlarında Çinli çocukların %85’i başta PUBG olmak üzere, Brawlstars, LOL, Volarant, CS:GO, GTA5 gibi oyunların ağına düşmüş, okul başarıları olumsuz etkilenmiş ve ciddi bağımlılık problemleri yaşamaya başlamıştı…
Üstelik Çinliler bu oyunlara yılda 60 milyar dolar harcıyordu.
Her yıl Çin’in milli servetinden 60 milyar dolar gitmesinin yanında, eğitim ve iş gücüde bu sorundan çekiyordu. 2021 yılında Çin bir dizi kararlar alarak çocuklarda oyun bağımlılığı ile mücadele etmeye karar verdi.
İlk önlem çocukların vatandaşlık kimlik bilgileri ile hesap oluşturmaları oldu. Böylece 16 yaşından küçük çocuklara oyunlar kısıtlanabilecekti. Çocuklara sadece Cuma ve Cumartesi akşamları 2’şer saat oyun süresi, daha küçük çocuklara ise uygun olmayan oyunlara giriş engelleri getirildi.
Ancak uyanık çocuklar anne ve babalarının kimlik numaralarını kullanarak bu engeli aştılar. Bunun üzerine Çin hükümeti başta Tencent Games olmak üzere oyun üreticilerine oyuna giriş için yüz tanıma özelliği koymalarını zorunlu tuttu.
Böylece yüz tanıma özelliği, oyuna giriş yapacak olan oyuncunun yaşını öngörerek çocuk olduğu takdirde oyuna sokmamaya başladı.
Şaşırdınız mı? Bu teknoloji kullandığımız her uygulamada var neredeyse. Ve bu uygulamalar kullanıcı çocuksa onun önüne uygun olmayan içerik çıkarmak ya da oyun içi satış yapmak için kullanılıyor.
Oyun içi satış deyince Çin onu da kısıtlamalar getirdi. Eğer çocuk 16 yaşından küçükse harcama yapamıyor. 16-24 yaşları aralığına 25 dolar, 24 yaşından büyükse ayda 50 dolar harcama sınırı getirdi.
Ağlayanları görür gibiyim. 18 yaşından büyükse istediği gibi alır, insan hakları var!
Ve bu kuralların uygulanmasından anne ve babalar sorumlu tutuldu. (Ne ilginç değil mi? Okul ya da öğretmenler değil?) Kuralları uygulamayan, çocuğuna kimlik numarasını veren anne ve babaların internet hesapları askıya alındı.
2023’e gelindiğinde çocuklardaki oyun bağımlılığı oranı %85’ten %5’lere geriledi. Çünkü çocuğun bu bağımlılıkla tek başına başa çıkması mümkün değildi, birilerinin kural koyması gerekiyordu. Peki Çin’in oyunlara kaptırdığı 60 milyar dolar ne durumda? Onu da söyleyelim:
Alınan önlemler ile bu harcama yılda 12 milyar dolara düştü. Ha birde Genshin Impact var. Çinlilerin oyunu. Onu da özgürlükçü batıya satıyorlar. Şimdilik sadece bu oyundan yıllık gelirleri 112 milyar dolarcık.
Biz mi? Geçen ay sadece PUBG’ye 24 milyon dolarcık harcamışız.
Kaynak : dijitalbaba.orhantoker https://www.instagram.com/dijitalbaba.orhantoker/
Benzer İçerikler
Vasi: Koruma ve Rehberliğin Anlamı
Devamını Oku...
Pelet Nedir? Enerjinin Yeni Yüzü
Devamını Oku...
En Güzel Cuma Mesajları, Resimli, Kısa ve Uzun Anlamlı Cuma Sözleri ve Duaları
Devamını Oku...
Maliyeci Fıkrası
Devamını Oku...